Megvan a tervező: így épülhet ki az új szuperkórház közlekedése

A FŐMTERV feladata a Dél-budai Centrumkórházhoz kapcsolódó közösségi és közúti, valamint a gyalogosok és a kerékpárosok megfelelő kiszolgálására alkalmas közlekedési infrastruktúra tervezése.

Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. (BFK) januárban írta ki a Dél-budai Centrumkórház közlekedésfejlesztésére vonatkozó közbeszerzést. Most pedig arról számolhatunk be, hogy a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. nyerte el a tervezésre kiírt pályázatot – derült ki az európai uniós közbeszerzési adatokból. A komplexum tervpályázatát az M-Teampannon Kft. és Rutkai Pál András nyerte.

A projekt előkészítés kapcsán engedélyezési tervek elkészítésére, a létesítéshez szükséges engedélyek megszerzésére, valamint a kiviteli tervek és tenderdokumentáció elkészítésére kapott feladatot a FŐMTERV.

A tervezési feladat fő célja a Dél-budai Centrumkórház megközelíthetőségének megfelelő kialakítása, amely esetében figyelembe kell venni a lehető legtöbb közlekedési móddal történő eljutás lehetőségét, valamint a mentő járművek előnyben részesítését.

Javulhat a térség közlekedése is

A XI. kerületben, Dobogó városrészben épül fel Magyarország legmodernebb kórháza, amely összesen 1,2 millió embert szolgál majd ki, és amelyben valamennyi típusú egészségügyi ellátást igénybe lehet majd venni.

Az új egészségügyi intézmény építésére kijelölt terület a XI. kerület Dobogó városrészében helyezkedik el, az M1-M7 közös bevezető szakasza, a Balatoni út, a Budaörsi út, valamint a Gazdagréti út Dobogó út és a becsatlakozó Őrmezei út által határolt területen.

Az ajánlati felhívásban megfogalmazott feladat a Dél-budai Centrumkórházhoz kapcsolódó közösségi és közúti, valamint a gyalogosok és a kerékpárosok megfelelő kiszolgálására alkalmas közlekedési infrastruktúra tervezése.

A meghatározott közlekedési beavatkozások olyan új, vonzó alternatívát jelentenek majd, amelyek nemcsak az új kórház forgalmát, de a térségben megjelenő egyéb közlekedési igényeket is jól ki tudják majd szolgálni, és a hosszú távú városfejlesztési szempontokhoz illeszkedve hozzájárulnak az egész térség közlekedésének és mobilitásának javításához.

Több csomópont is létesülhet

A Dobogó út hozzávetőlegesen 412 méter hosszú szakaszának (Lapu utca – Balatoni út közötti szakasz) 2×2 sávban történő tervezését végzik el a mentő járművek előnyben részesítésének figyelembe vételével.

A tervezők különszintű csomópontot terveznek

  • az M1-M7 autópálya bevezető szakasz – Budaörsi út – Gazdagréti út – Lapu utca – Dobogó út kereszteződésében,
  • a Balatoni út – Dobogó út kereszteződésében,
  • valamint a mentő-, és buszsávok létesítését is megtervezik.

A további beavatkozások elvégzéséhez szükséges vizsgálatok a kórház telkén és közvetlen elérését biztosító csomópontokon kívül a Kelenföldi pályaudvar, M1-M7 autópálya, Egér út, Péterhegyi út által lehatárolt területet is érinti, beleértve az 1. sz. főút kezdő szelvénye (Sasadi úti csomópont) és az Egér út közötti szakaszát.

magyarepitok.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük