Egyedülálló innovációs és oktatási centrumot épít Budaörsön a Porsche Hungaria

Az elmélet és a gyakorlat egyaránt teret kap

Ennek érdekében a központ két fő funkciót fog ellátni: a földszintjén, az északi szárnyban kialakítandó elméleti oktatótermekben világszínvonalú oktatás történik, míg a gyakorlati helyiségben autószervizhez hasonló munkakörnyezetben képzik az autószerelő munkatársakat.

„A Porsche Hungaria Innovációs és Oktatási Központ önerőből, 2 milliárd forint értékű beruházással valósul meg, mellyel óriási előrelépést hajtunk végre a gépjármű ágazatban. Az új létesítményben nem csupán kollégáink képzését valósítjuk majd meg, hanem aktív részesei leszünk a hazai gépjármű-oktatás rendszerének.” – tájékoztatta lapunkat Németh Balázs, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója.

A flották átadását a déli szárny szolgálja

Utóbbiban a legmodernebb autóemelők, futómű-, fékberendezés-, és vezetéstámogatási rendszerek beállítására alkalmas műszerekkel felszerelt szervizrészleg biztosítja majd munkatársak átképzését és oktatását. Ugyanezen szárny emeleti részén kapnak helyet az oktatók irodái, illetve további elméleti tantermek.

Az épület egyszintes déli szárnyában a nagybani értékesítésben eladott autóflották felkészítése és átadása zajlik majd, emellett itt teljesítik a speciális kéréseket (matricázás, világító fényhidak felszerelése, stb.). Ebben az épületrészben alakítják ki az autómosót és az autókozmetikát is.

A központot környezettudatosan tervezték, hűtését és fűtését levegő-víz üzemű hőszivattyúk biztosítják. Az elektromos meghajtású autók töltéséhez szükséges energiát nagy részben a tetőn elhelyezett napelemes kiserőművek segítségével állítják elő.

Napelemes rendszer biztosítja az épület energiaellátását

A fejlesztés építőipari paramétereiről lapunk a CLC-Construct építésvezetőjétől érdeklődött. Glázer Miklós szavaiból kiderült, az épület mélyalapozással – CFA cölöpalapozással – készült. A CLC-Construct szerkezetépítőként az épület helyszíni vasbeton szerkezeteinek elkészítését végezte. A munkálatokat 2021 júniusában a monolit, helyszínen készülő pillér alapok és előregyártott pillér kelyhek elhelyezésével és kibetonozásával kezdték. Ez utóbbiak fogadják az előregyártott pilléreket.

„Az északi szárny kétszintes, itt az osztó- és a zárófödém is körüreges födémpallókkal készül, míg a déli, egyszintes szárnyon feszített vasbeton gerendák hidalják át a közel harminc méteres szabad nyílásközt, melyekre magasbordás acél trapézlemez zárófödém készül” – árulta el a szakember.

Hozzátette, az épület merevségét az északi szárnyban monolit vasbeton falak, lépcsőházi monolit vasbeton magok és a monolit liftakna magja biztosítja, míg a déli szárnyban acélgerendák és acél feszítőművek találhatók. A központ körítő falszerkezetei a pillérvázban elhelyezett hagyományos téglafalak, illetve a merevítésben résztvevő vasbeton szerkezetek.A zsaluzást toronydaru helyett autódaruval kellett megoldani

Kérdésünkre a CLC-Construct építésvezetője két érdekességet jelölt meg a kivitelezésben

„A megszokott szerkezetépítési feladatoktól eltérően, ezen az épületen, nagy hangsúlyt kapott az előregyártott szerkezetek elhelyezéséhez szükséges feladatok időben elvégzése, mert az előregyártott épületszerkezeti részekhez további monolit szerkezetek csatlakoznak”

– árulta el Glázer Miklós.

A feladat másik kihívása, hogy a vasbeton falak zsaluzatának megtámasztásához − megfelelő aljzat hiányában − betonlapokat kellett a helyszínre szállítani. A zsaluzást és anyagmozgatást toronydaru helyett autódaruval kellett megoldani. „A földszint feletti födém körüreges panelek és az előregyártott gerendák közé eső monolit födémszakasz zsaluzatát 2 x 60 méteren alátámasztás nélkül, az előregyártott szerkezethez rögzítve kellett elkészítenünk, hogy a földszinten ne akadályozzuk az ágyazat ill. a vasalt aljzatlemez készítését” – fűzte hozzá a szakember.

magyarepitok.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.